Elektrony, levné elektrony, repliky
Elektrony, pneumatiky, příslušenství
Levné elektrony, alu kola, levné alu disky, příslušenství k elektronům
Úvod »  FAQ - Často kladené otázky

FAQ - Často kladené otázky

Kdy vyměnit pneumatiky za nové ?

Penumatiky je potřeba vyměnit za nové pokud hloubka dezénu dosáhne 1,6 mm což je zákonem stanovená hodnota jak pro letní pneumatiky tak pro zimní pneumatiky. Z hlediska bezpečnosti se však doporučuje pro zimní pneumatiky výměna z hlediska jejich provozních vlastností vyměnit pokud hloubka dezénu dosáhne 4 mm. Pro letní pneumatiky se při nízkém dezénu zyšuje na mokré vozovce riziko aquaplaningu a delší brzdná dráha, jakož i horší ovladatelnost a riziko smyku.

Kdy přezout pneumatiky za zimní vzor ?

Společnost Michelin doporučuje přezout pneumatiky na zimní vzor, pokud po dobu tří dnů poklesne teplota pod 7 ° C.

Zimní směsi jsou měkčí, proto se na suchých a teplých površích více opotřebovávají, čímž zhoršují jízdní vlastnosti a ovládání vozu. V neposlední řadě také zvyšují spotřebu pohonných hmot.

Naopak, když na podzim klesne a dlouhodobě se teplota pohybuje pod 5 ° C, měli bychom přezout na zimní pneumatiky. Tyto pro již zmíněné složení (měkčí směs), jsou vhodné pro ježdění při teplotách pod bodem mrazu, nebo na zasněžených či zamrzlých površích.

Zimní pneumatiky, na rozdíl od letních, výrazně zvyšují akceleraci na sněhu a ledu, jakož i mají větší přilnavost na zasněženém a zledovatělém povrchu v bočním a přímém směru jízdy. V zimním období doporučujeme zvýšit tlak v pneumatikách o 0,2 bar oproti doporučenému tlaku v letním provozu.

Pravidelným a správné načasováným přezouvání pneumatik může každý řidič přispět ke zvýšení vlastní bezpečnosti, jakož i bezpečnosti ostatních účastníků silničního provozu.

Jak poznám, že se mám zimní pneumatiku ?

Pneumatika má na bočnici označení M + S (Mud and Snow) nebo piktogram.

Jsou zimní pneumatiky investicí navíc ?

Během doby, kdy budete na svém vozidle používat zimní pneumatiky, budou Vaše letní pneumatiky uskladněné, takže náklady na provoz se v podstatě nezvyšují, spíše naopak - vhodnou volbou pneumatik snižujete riziko kolize a následných větších výdajů, ale zejména zvyšujete bezpečnost při jízdě v zimním období .

Proč používat na zadní nápravě nové nebo méně ojeté pneumatiky ?

Vždy se doporučuje montovat méně opotřebované pneumatiky na zadní nápravu - zajistí to dobré vedení stopy v zatáčkách, při prudkém brzdění v kritických situacích zejména na mokré vozovce. Důvodem tohoto doporučení jsou výsledky mnoha testů, které prokázaly, že pokud jsou nové pneumatiky na přední nápravě a na zadní jsou ponechány starší (částečně zjazdené) pneumatiky, vozidlo má tendenci k přetáčivosti a na mokré vozovce zadní náprava spíše ztratí kontakt s vozovkou, jako přední náprava. Takovou situaci zvládne jen zkušený řidič.

Na jakých starých pneumatikách mohu jezdit ?

Nemělo by se jezdit na pneumatikách starších než 6 let.

Jaký je správný tlak v pneumatikách ?

Správný tlak pneumatiky je doporučován v technické literatuře dodávané k Vašemu vozidlu, která je součástí návodu k obsluze dodaným výrobcem automobilu. Také správný tlak pro Vaše vozidlo můžete najít na víku nádrže, nebo po otevření dveří na karoserii. Pokud přesto nevíte zjistit jaký má být správný tlak ve vašich pneumatikách, obraťte se na odborníky.

Používat nové pneumatiky, nebo protektory ?

Protektor nedosahuje jízdní vlastnosti a ani kilometrový průběh nové pneumatiky a navíc ani cenový rozdíl neodpovídá poměru cena / výkon. Protektor je v podstatě recyklovaná pneumatika, jejíž historii před obnovou neznáte.

Co je Aquaplaning ?

Aquaplaning je ztráta kontaktu pneumatiky s vozovkou. V tomto okamžiku je vozidlo neovladatelné, chová se jako na ledě - nebrzdí a nezatáčí. K tomuto jevu dochází při vysoké rychlosti na mokré vozovce. Riziko vzniku aquaplaningu roste s množstvím vody na silnici, s vysokou rychlostí a malou hloubkou dezénových drážek na pneumatice. Při vysoké rychlosti se utvoří vrstva vody mezi pneumatikou a povrchem vozovky. Před pneumatikou se zvyšuje tlak vody a ta se zvedá z vozovky. Při zvyšování rychlosti se vodní klín dostává stále více pod pneumatiku, nakonec ji zcela oddělí od povrchu vozovky. Pokud již aquaplaning vznikl, je třeba uvolnit plynový pedál, nebrzdit, nezatáčať a počkat, dokud se obnoví kontakt pneumatiky s vozovkou.

Téměř 25% pneumatik jezdí podhuštěných ?

Je to tak! Téměř 25% pneumatik kontrolovaných pracovníky v pneuservisech bylo podhuštěných o více než 10%. Podhuštění způsobuje nadměrně rychlé opotřebení běhounu v ramenou, jeho nerovnoměrného opotřebení a často vede i k destrukci pneumatiky.

Co jsou to alu kola ?

Alu kola (někdy také elektrony) jsou kola vyrobena ze slitin hliníku nebo hořčíku (existují také kombinace obou). Tyto kola jsou lehčí než normální kola. Nabízejí lepší vedení tepla a často také líbivý vzhled.

Jaké jsou výhody alu kol?

Váha
Většina elektronů je lehčí než obyčejná ocelová kola. Nízká váha značně zlepšuje manipulaci při řízení. Celkové odlehčení vozidla napomáhá snížení spotřeby paliva.

Tepelná vodivost
Výborná tepelná vodivost alu kol pomáhá odvádět teplo od brzd, tím se snižuje možnost selhání brzd v důsledku přehřátí.

Alu kola mají oproti svým levnějším konkurentům velké množství výhod. Pro někoho je nejdůležitější vzhled, někdo jiný zase dává přednost funkčnosti.Velká spousta elektronů má svůj specifický a originální design, některé dokonce více barev. Někoho potěší nízká hmotnost, odolnost vůči korozi nebo snížená náchylnost vůči ohýbání a deformaci. Díky lepšímu odvodu tepla alu kola šetří vaše pneumatiky, nehledě na lepší chlazení disků a bubnů. Pro ty, kdo si chtějí pořídit moderní bezdušové pneumatiky, jsou elektrony také skvělou volbou. Jsou totiž zcela vzduchotěsné.

Jaká je cena alu kol ?

Jak je známo, s kvalitou stoupá cena. Výroba kol z lehkých slitin je nákladnější než výroba kol ocelových, proto alu kola nebývají v základní výbavě automobilů. Nicméně na trhu se pohybuje široké množství elektronů, takže není problém si elektrony dokoupit k téměř jakémukoliv autu. Samozřejmě u dražších modelů a luxusních aut jsou alu kola v základní výbavě.

Jak chránit kola před zloději ?

Majitelé drahých alu kol se mnohdy stávají terčem zlodějů, proto je vhodné pořídit si uzamykatelné matice, které odemknete pouze speciálním klíčem.

Jaké jsou výrobní technologie elektronů ?

Většina alu kol je výraběna pomocí forem, ale některá jsou kovaná. Kovaná kola jsou lehčí, silnější ale také mnohem dražší než kola litá.

Co jsou to hořčíková kola ?

Hořčíková kola jsou lehčí než hliníková i ocelová (5-9 kg v závislosti na velikosti) . Používají se především pro závodní auta. Bohužel, horčíková kola mohou velmi lehce začít hořet, a je obtížné je uhasit. Proto byly na některých závodech úplně zakázány. Takže tyto kola nelze doporučit pro většinu silničních vozidel. Navíc jsou hodně drahá a některé typy mají nízkou odolnost vůči korozi.

Potřebuji k elektronům speciální pneumatiky ?

Ne. V tomto ohledu není mezi ocelovými a alu koly žádný rozdíl. Lze používat standartní pneumatiky.

Je nutné spolu s alu koly používat i bezdušové pneumatiky ?

Není to nezbytné, ale bezdušové pneumatiky jsou s alu koly zcela kompatibilní.

Pokud si pořídím lítá kola, je potřeba kola vyvážit a sladit ?

Ano. Stejně jako u kol ocelových je vyvážení nutné. Zabráníte tím nerovnoměrnému opotřebení pneumatik.

Jak mám pečovat o své nové elektrony ?

Pokud budete kola čistit, je vhodní použit jemné mýdlo, čistou vodu a neabrazivní utěrku. Vyvarujte se použití chemikálií, domácích čistících prostředků a saponátů.

Nepřehlédněte

66,6 x 57,1
100,00 Kč
60,1 x 57,1
100,00 Kč
74,1 x 72,6
100,00 Kč
Chrom alu kola vel. 15
1.900,00 Kč
Vybavení autoservisů Partneři
TOPlist